Optimalizace tiskového řešení

Optimalizace tiskového řešení by měla začít kontrolou produktivity. Jak často kontrolujete produktivitu tisku ve vaší firmě? Pokud jste jako většina podnikatelů, děláte to zřídkakdy nebo vůbec. Věděli jste však, že důkladné posouzení produktivity kancelářského tisku může vaší firmě ušetřit 1-3% z vašich celkových ročních nákladů?

Níže najdete 5 kroků, které vám pomohou určit, které tiskové řešení je pro vaši firmu nejvhodnější.

Zdokumentování aktuálního zařízení

Prvním krokem je zdokumentování všech vašich tiskáren a kopírek. Tyto informace vám pomohou analyzovat všechny proměnné, které ovlivňují náklady a efektivitu tisku.

  • Spočítejte, kolik inkoustových a laserových tiskáren, kopírek, multifunkčních zařízení, faxů a skenerů ve firmě máte
  • Zmapujte jejich umístění
  • Zadokumentujte údaje o výrobci, značce a modelu každého zařízení
  • Zdokumentujte věk každého zařízení, a možnosti síťového připojení.

Zvažte také počet tiskových zařízení, které máte, a počet zaměstnanců ve vaší firmě. Tento poměr se liší podle odvětví, ale tradičně většina organizací zjišťuje, že mají jednu tiskárnu pro každé čtyři zaměstnance. Praxe však ukazuje, že efektivnější poměr je jedna tiskárna na každých deset zaměstnanců. (Efektivní poměr pro vaši firmu bude záviset na vašich konkrétních potřebách tisku).